Kritisch Panel Delft

Iedereen kan hier zijn/haar commentaar kwijt over een aantal zaken die mensen met een beperking in Delft ondervinden. Deze weblog is een partikulier iniatief. Kies bij het commentaar geven tussen "Other" of "Anonymus". Alleen smaad en zware beschuldigen op de persoon zullen worden verwijderd. Het is nog niet mogelijk om direct een foto te plaatsen, stuur een mail met de foto dan zal de webmaster deze plaatsen. kritischpaneldelft@hotmail.com

05 oktober 2006

Wat zijn uw ervaringen met het Panel Gehandicaptenbeleid?

Wat vindt u dat het Panel Gehandicapten zou moeten doen? Bent u tevreden hierover? Kent u dit Panel? Heeft u er wel eens van gehoord en/of mee te maken gehad? Dit zijn een aantal onderwerpen. U weet er vast nog wel meer!

6 Comments:

Anonymous Anoniem schreef ...

Heel veel. Je hoort er niets van, alleen via de CDA site en het VDF. Ze behartigen mijn belangen en die van anderen. Maar die anderen horen ook niets. Dus ze praten OVER ons en niet MET ons. Logisch, denk ik. Want het is een ere baantje. Het streelt je ego, denk ik. Ik hoorde van mijn buurman dat er niet alleen belangenorganisaties met vrijwilligers inzitten, maar ook betaalde krachten en vakbondsleden en vooral PvdA aanhangers. Nou dan weet ik het wel. Bovendien heb ik op die andere site er genoeg van gelezen. Nu ook weer met die Regiotaxi. Ze doen letterlijk NIETS. Ze vecnten ook niet voor PGB vervoer en dan de Regiotaxi alleen voor mensen die er zelf voor kiezen ommee te gaan. Dat lijktmezinniger. Of niet?

06 oktober, 2006 07:43  
Anonymous Anoniem schreef ...

De ervaringen die ik verneem zijn niet al te best. En het is vriendje van vriendje. En de profs clubs zitten erin. Maar het meest opvallende is wel dat men NOOIT tegen een voorstel van de wethouder in stemd! Het meeste ondemocratische gehalte wordt daar ten toneel gebracht.Geen woorden voor.

06 oktober, 2006 10:11  
Anonymous Anoniem schreef ...

Ja,ik heb ook een meer dan slechte ervaring met het Panel.Een van de grote organisatie,waar ik net als vrijwilliger werkte,vroeg me om eens te kijken of ik zin had in daar de vereniging te vertegenwoordigen.Dus ik ging mee met de andere vertegenwoordiger. Nou,mensen wat een schok.Ik zat dat zo eens te bekijken.Een voorzitter,die zich totaal niet onafhankelijk een eerlijk opstelde.Ik merkte direct wie zijn vriendjes waren en wie hij naar de ogen keek.Dat was natuurlijk de wethouder.Tjonge als de wethouder zich irriteerde aan een vertegenwoordiger,dan moest die vertegenwoordiger direct zijn mond houden.En wat die meneer van de ouderen zei,tjonge dat was in zijn ogen bijna hemels en geweldig. Maar ook iemand van de slechthorende kon geen kwaad doen bij die man.Dan zat er een bijna blinde vrouw met haar man.Tjonge wat een opmerkingen maakten die. Zij zeiden heel veel van de invaliden af te weten,maar kraamden ...... nee,ik houd het netjes. Wat een vertoning.Twee organisaties hadden het heel erg moeilijk.Alles wat zij zeiden werd onder de tafel geschoffeld,niet eens naar geluisterd.De wethouder genood daar zichtbaar van.Jullie snappen het al.Ik heb bedankt. Nee,tegen zoveel weerstand kan ik niet op.Ik heb er later ook met die reuma mensen eens over gehad. Nou die gaven me direct gelijk en zeiden daar zelf niets te zoeken te willen hebben en blij te zijn dat die grote organisatie hen wilde vertegenwoordigen.
Dat is mijn ervaring.
Inhoudelijk.Ik zelf was het totaal niet eens met wat er gezegd werd. Het ging over de Regiotaxi.Die slechtziende mevrouw vond het een heel goed draaiend systeem en had er zelf weinig of geen moeilijkheden mee.Die twee andere organisaties brachten veel voorbeelden van klachten naar voren.Maar de blinden,de slechthorende en de ouderen werden daar laaiend over en de voorzitter verbod de twee organisaties verder te gaan.De wethouder zei dat de gemeente geen enkele klacht had ontvangen.De organisaties kwamen met kopieen van de klachten die naar de gemeente waren gestuurd. Maar die mochten ze niet laten zien,want het was niet van te voren toegestuurd etc.Nou, mensen. Ik ben blij het niet gedaan te hebben en nu rustig thuis te zitten.Gisteren wilde ik met het busje weg.Bestelde hem en toen hij na 2,5 uur er nog niet was heb ik mijn pyama aangedaan en ben ik voor de buis gaan liggen.Een half uur later kwam het busje en ik legde de chauffeur het uit.Wordt hij daar toch kwaad dat ik hem voor niets had laten komen.Dat was a-sociaal gedrag zei hij.Nou,ik heb gewoon de deur dicht gedaan.Zijn ze helemaal......

08 oktober, 2006 12:13  
Anonymous Anoniem schreef ...

De slechtziende mevrouw heeft ons verraden destijds! Nu haar partij een beetje gewonnen heeft is ze wat anders, dus politiek gericht. De mevrouw met HAAR man hebben PRO bezuinigingen gestemd voor de ouderen en gehandicapten! Was in mijn tijd nog toen ik in het panel kwam. Tevens stemde ze ook tegen alle regels van het RIJK in tegen de eenmalige uitkering voor Chronisch zieken, gehandicapten en ouderen. We moesten tenslotte toch solidair zijn met de WETHOUDER RENSEN. Wat kon haar de doelgroepen schelen. Nu plots doet dze vrouw (SP)of ze alles weet van de gehandicapten, en fungeert zo ik zag op TV als een betweter voor de gehandicapten. Maar vraag je over de hulpmiddelen van de gehandicapten weet deze vrouw met man niets! Intrigante en verraadster zo noemen wij haar, want ze doet ook achter de rug om naar ambtenaren lelijk over anderen. Deze vrouw heeft destijds een blunder gemaakt, weet ook dat het bewaart is, en heeft een mail verkeerd gezonden. Goed om te weten hoe ze doet.Deze vrouw heeft binnen het Panel zo een grote mond daar wordt men doodziek van. En tevens verpest ze alles met die grote mond van haar. En die moet dus onze belangen behartigen, dacht het niet. De mijne niet en die ook niet van mijn vrienden.

14 oktober, 2006 17:30  
Anonymous Anoniem schreef ...

Het is al enige tijd geleden dat men over die blinde mevrouw schreef. Bij deze, zover er is doorgegeven gaat ze in het panel Werk en Inkomen, arme mensen in de WWb en bijzondere bijstand. Het zoveelste verraad door deze. En wat is nu weer het belang voor haarzelf en haar schoothondje? Vlietstreek? Onterecht toch ook in? FNV man in het ziekenhuis met een hartaanval, hoe komt dit? Allemaal antwoorden waar heel mischien deze vrouw antwoordt op kan geven. Maar welkom in het Vakbondspanel. Vriendjespolitiek weer bezig? Groet, FNV lid, niet voor lang meer.

27 november, 2006 21:01  
Anonymous Anoniem schreef ...

Ja, die FNV van Scalso is volop bezig. Overal in en je mond open doen. Ze hebben het al een jaar of drie geleden voorspeld. Toen zei die man met die pet eens;"Wij, het FNV, worden zo sterk dat jullie lokale platforms niets meer te zeggen hebben en de belangen niet meer kunnen behartigen van die invaliden." Ja, dat zei hij en meende het ook. Het FNV is al jaren bezig, en de ANGO ook, ook de lokale belangenbehartiging om te leggen. Immers ZIJ weten wat goed is voor mensen en hebben leden nodig. Ze zullen het NOOIT opgeven.
Ik zal eens op een rijtje zetten wat ze allemaal in Delft op hun geweten hebben. Ik ben benieuwd of dat in andere gemeenten ook zo is.

28 november, 2006 06:00  

Een reactie posten

<< Home