Kritisch Panel Delft

Iedereen kan hier zijn/haar commentaar kwijt over een aantal zaken die mensen met een beperking in Delft ondervinden. Deze weblog is een partikulier iniatief. Kies bij het commentaar geven tussen "Other" of "Anonymus". Alleen smaad en zware beschuldigen op de persoon zullen worden verwijderd. Het is nog niet mogelijk om direct een foto te plaatsen, stuur een mail met de foto dan zal de webmaster deze plaatsen. kritischpaneldelft@hotmail.com

01 oktober 2006

WMO Delft

WMO Delft
Hier kunt u uw opmerkingen en ervaringen kwijt over de Wet Maatschappelijke Ondersteuning (WMO) zoals deze in de gemeente Delft wordt ingevoerd.

14 Comments:

Anonymous Anoniem schreef ...

Wet Maatschappelijke Onrust. Een wet met veel mogelijkheden. Hoewel in Delft zal wel niet veel veranderen, zolang we de PvdAaan de macht hebben. Mensen wees verstandig en stem niet meer op hen. Doe je dat wel, dan moet je niet mopperen als je achter de geraniums kan gaan zitten.
Ik zal ondertussen opzoek gaan naar de conceptverordening WMO-Delft en daarvan wat stukjes hierop zetten. Als dat mag van de webmaster.

01 oktober, 2006 15:50  
Anonymous Anoniem schreef ...

Wat vinden jullie van die signaleringsplicht bij huishoudelijkezorg? Belachelijk. Ikdacht dat huishoudelijke hulpen ook een zwijgplicht hadden? Mogenzij zomaar mijn "shit" op straat leggen? Wie gata het wat aan dat ik koelkast zou hebben met eten waar dik de schimmel op staat? In welke wet staat dat ik verplicht ben dat niet te hebben? En wat gaat er dan gebeuren als de hulp dat constateerd? Komt dat de wethouder meeen standje geven?
En wat gaat de hulp doen met de kennis dat mijn man en ikke hebben liggen rollenbollen? Gaat de wethouder instellen dat bij iedereen zo'n controlle/signalering komt? Waarom alleen bij gehandicapten? Noemt de wethouder dat PARTICIPEREN? Je van huishoudelijk geweld afhelpen?
Nee, beste mensen, wat er achter mijn voordeur gebeurd is aan mij en als ik ooit zou merken dat mijn hulp dat doorverteld sleepik haar voor de rechter. Privacyschending. Ongehoord, vind ik dit.

03 oktober, 2006 11:06  
Anonymous Anoniem schreef ...

Ziet er goed uit, en de WMO Delft niet. Dank voor de weblog

04 oktober, 2006 19:43  
Anonymous Anoniem schreef ...

AHA eindelijk vrije meningsuiting. Erg blij mee. Hahah, John is meer dan blij.Ik zal mij jongens en meijes erg goed gedragen. maar de WMO is een grote puinzooi, zonder enige inspraak. En maar wachten op mijn grattis koffie en de bus van de gemeente, en de Canta die men mij gaat verstrekken. En wat dachten we van een heerlijk kleurijk poetsvrouwtje, mijn leven kan dan zeker niet meer stuk. Ik mag wel niet zo sporen, maar weet erg goed wat een WMo is! Dit in tegenstelling van HAHAHI, die Ome Dick en zijn (s)pioenen. Ik ben zo blij met dit. Dank aan die dit georganiseert hebben.
Ik omarm jullei in gedachten. DOEG pirqaat John Dep

04 oktober, 2006 23:20  
Anonymous Anoniem schreef ...

Het is en blijft een puinzooi te Delft.
En eigenlijk zou de gehele raad meoten opkrassen. Geen constuctief bezig zijn. Geen belang voor de burgers.Misbruik, machtsmisbruik.

06 oktober, 2006 14:32  
Anonymous Anoniem schreef ...

Sjaan, hoewel ik weet dat je gelijk hebt, spreek je behoorlijkkrasse taal en net op het randje van het toelaatbare. Maar ikkan meje frustraties voorstellen. Kijk maar naar de CDA site. Daar is een mevrouw die iets schrijft en direct gaan ze op zoek van waar ze schrijft. Flauw en nodeloos. Hebben ze niets anders te doen.
Maar goed. WMO. De verordening is dus aangenomen,maar voor een korte periode. Hoe moet ik me dat voorstellen????? De gemeente schaft in deze periode de huishoudelijkeverzorging af en na tien maanden komt men tot inkeer en gata allesdan weer terug draaien? Hulpen die eerst bij mevrouw A werkten, werkeloos werden en bij AlbertHein zijn gaan werken, moet nu weer naar mevrouw A????? ofzo????Hoedenkt men dat dat gaat? Moeten wij dit werkelijk geloven? Dan is die wethouder toch zeer simpel denkend? Ander voorbeeld. Je geeft nu iedereen een fiets in het kader van de WMO. Na tien maanden kom je tot in keer. Iedereen zijn fiets inleveren en krijgt dan een vrijreizen kaartje NS????? Nee, Politiek. Ik denk dat jullie je aardig hebben laten na.... Hebben jullie dan zelf niet door hoe onnozel dat is?Die PvdA zijn snugger, die weten het weer mooi te verpakken. Die Stopt doet dan mee,want misschien krijgen ze dan de kans om Sinterklaas betaald te kunnen gaan organiseren en dan is de cirkel weer rond. Zo houdt men elkaar uit de WW. Slim. Zo is ook al iemand uit het Panel aan een baantje geholpen. Was WW, was fel en strijdvaardig en voor de wethouder een aardige kluif. Goed die heeft via via een baan gekregen en houdt nu netjes zijn mond. Hoe noemen wij dat, in het kader van de burgerparticipatie? Ik zou dan niet anders willen noemen dan de burgers bela.....

10 oktober, 2006 09:00  
Anonymous Anoniem schreef ...

Grote stilte in Delft wat de WMO aangaat. We weten echt niet als burgers waar we aan toe zijn. Welke ramp staat ons tewachte. Net zoiets als BTR, blijft ook maar doorgaan. En denkelijk wil BTR wel, maar ik heb een idee dat er een tegenwerking ergens zit?! Als ik op de site van die nietsnutten van Stadsbelagen kijkt zie je plots staan, er zijn nog 2 anderen vervoerders! Vreemd. Ik kan mij niet aan het gevoel ontrekken dat die 2 mansfractie Stadsbelangen, nu belangen! Dat er enig belang in het spel zou zijn. Stadbelangen durft geeneens op hub site te laten zien wie bestuursleden etc. zijn! Maar terug komend op de WMO, dta de wethouder die altijd leigt, zegt het zorgkantoor blah blah, nee dat is niet juist, en ook met Hoek van hollend is niet juist. De heer RENSEN heeft iets anders voor ogen, kijk maar op aanbesteden google, samen met Midden Delfland!Een grote leugenaar en zal altijd zo blijven.

14 oktober, 2006 09:05  
Anonymous Anoniem schreef ...

Toen ik twintig jaar geleden de switch maakte van bedrijfsleven naar gezondheidszorg, heb ik als leerling-verpleegkundige nog even meegemaakt dat er acceptabele zorg geleverd werd.
Al snel kwamen er vanuit de landelijke politiek “veranderingen” om de zorg naar een hoger peil te tillen, meestal resulteerde dat erin dat de “budgettaire kaasschaaf” over een begroting gehaald werd om de kosten te drukken.

Verwonderlijk als je bedenkt dat er geen één politicus te vinden is die voorstander is van slechte gezondheidszorg, politiek komt altijd met het cliché dat ze voor “goede en kwalitatief hoogstaande” gezondheidszorg zijn.
Maar wanneer je daarvoor de rekening presenteert in den haag dan geeft geen partij meer thuis en moet er bezuinigd worden om de zorg betaalbaar te houden.

Daar ligt ook het grote probleem van de politiek, men lost de problemen die er zijn niet op, maar probeert ze beheersbaar te houden.
Vanuit die context schuift men de problemen voor zich uit, zodat een volgende regering het mag oplossen, die vervolgens ook niet verder komt dan navelstaren en het probleem overlaat aan hun opvolgers etc…

Veel van de problemen die in de zorg aanwezig zijn spelen al tientallen jaren en zijn het gevolg van beheersbaar houden, dat er geen geld beschikbaar wordt gesteld om de problemen in verpleeg- en verzorgingstehuizen aan te pakken is toch echt een politieke keuze, het geld is er wel maar wordt voor ander doeleinden ingezet.

Het kabinet onder leiding van Wim Kok, heeft het op het gebied van de zorg volledig laten afweten.
Er was sprake van een bijzonder gunstig getijde, het belastinggeld stroomde volop binnen dankzij de economische groei en er was dus geld om problemen aan te pakken.
Men wist al lang van de komende vergrijzing en dit was het moment om aktie te ondernemen, maar het bleef oorverdovend stil in den haag, immers we lossen geen problemen op maar houden ze beheersbaar.

De afgrijselijke toestanden in de verpleegtehuizen zijn volledig op het conto van de politiek te schrijven.
De invoering van “marktwerking” was ook een idee van het kabinet Kok, men is er toen niet aan toegekomen om het in te voeren, maar de plannen lagen er wel.
Hoe schijnheilig ben je dan als je Wouter Bos heet, ten tijde van het Kabinet Wim Kok, staatssecretaris van financiën bent en een paar jaar later in de oppositie tegen “marktwerking” stemt, terwijl het kabinet waar je onderdeel van was het wilde invoeren.

Politici lossen de problemen niet op, dat mensen op dit soort partijen stemmen is voor mij nog steeds een raadsel.
Ik ben onderhand van mening dat mensen zich moeten organiseren en zelf de problemen moeten oplossen, waarschijnlijk gebeurt het dan ook echt en hoeven we niet te blijven drijven op een schip zonder koers of anker.

rené

*

20 oktober, 2006 19:34  
Anonymous Anoniem schreef ...

Beste Rene, je heb volkomen gelijk in deze. Maar toch denk ik dat er om bij Delft te blijven de grote zorginstellingen het weer gaan maken, dus hoezo marktwerking?

Gaat er een PGB stelsel komen met volkomen keuzevrijheid dan hoop en wens ik dat de kleinere bedrijfjes de taak van zorg gaan overnemen.


Dat mensen eens durven te kiezen voor verandering. Is goedkoper en klantvriendelijker. En je geeft de mens een eigen keuze en verantwoordelijkheid.

De gehele zorg is zo een beetje naar de knoppen als ik de klachen hoor en ziet!

Maar het CDA is in deze ook niet schoon te pleiten, die zorgen voor een hoop onrust op dit vlak, en vervolgens lopen de ministers, staatsecretarissen weg! Dat wil niet zeggen dat ik pro PvdA ben, maar in deze zaken heb ik voor beide geen pro. Doe allen maar de stemwijzer eens.

22 oktober, 2006 11:14  
Anonymous Anoniem schreef ...

wmo wat is dit? een gehandicapte te delft

15 november, 2006 11:07  
Anonymous Anoniem schreef ...

Werkelijk een Kut zooi in Delft

10 december, 2006 18:54  
Anonymous Anoniem schreef ...

Daar mijn vriendin en ik al heel lang een PGB hebben en we eens deze site aan het lezen waren het volgende. Wij zagen een heer Aalders en promoot gelijk zijn burootje. Ik en de anderen hebben nooit van dit buro vernomen. En daar we aardig thuis zijn in de bureaus van Delft vind ik dat mensen heel goed moeten weten met wie ze in zee gaan. Vreemd vinden wij dat als er een discussie over een WMO is dat iemand zijn bedrijfje promoot, die geheel onbekend is ook nog is.

10 december, 2006 19:14  
Anonymous Anoniem schreef ...

WMO is een dievenbende vanuit de gemeente en politiek.

16 december, 2006 13:38  
Anonymous Anoniem schreef ...

Goede WMO en participatie begint in Delft. En dan vooral in de binnenstad. Even een raadsel, zoekt en gij zult denkelijk vinden. Een parkeergedupeerde.

13 februari, 2007 08:27  

Een reactie posten

<< Home